Stackenföreläsningar

Harald Barth haba at kth.se
Wed Mar 27 13:13:35 CET 2019

> Lite sent nu eftersom det i praktiken klubbades igår, och jag är inte
> så insatt som jag skulle vilja vara, men jag var med och byggde en
> infosite om detta t.ex.: copyrightframework.eu . Var också nere i
> Bryssel och försökte påverka. Röstningen blev riktig rysare, hade folk
> bara röstat som de sagt att de skulle göra hade artikel 13 med stor
> sannolikhet strukits.

Jo, mummel mummel. Men sånt är ju inte aktuell den här veckan här i
Sverige eftersom man just nu måste ägna sig åt att vara upprörd över
något som en förbrytare (med avtjänat straff) har gjort för flera år
sedan. Eller stor penningtvätt, det är ju redan det _två_
konkurrerande smaskiga nyheter.

Alltid "intressant" hur politiker kan samtidigt ha två åsikter.

Amanda Lind (Sverige, MP): Hon åker till Dramaten för att prata med dess chef
om (uppenbarligen) en enskild fråga och sedan säger hon i SVT
"Jag som minister uttalar mig inte i enskilda sakfrågor" när
hon står där med skitiga händer.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/josefins-nilssons-davarande-pojkvan-namnges-pa-amanda-linds-instagram

Katarina Barley (Tyskland, SPD): Nu tveetar hon stort om
att det borde inte blivit ett ja och hoppar på CDU. Men
hon är ju justizieminister, så hon skulle ju redan innan
kunnat förmå sin regering att lägga veto "in the first place".
https://twitter.com/katarinabarley/status/1109416434927570944

Pinsamt pinsamt.

> Jag har möjlighet att hålla en sådan föreläsning t.ex. 18 april om det
> finns intresse.

Det skulle jag tycka vore utmärkt. Men då måste vi nog marchera snabbt
ang. annonsering. På vilka *medier? (som det så fint heter).

> Sidnot: vet inte om jag betalat min årsavgift, ska göra det också.

Filen i fråga tycker "nä, inte på ett tag", men det hindrar ju inte att du gör det nu :)