Stackenföreläsningar

David Vuorio vuorio at kth.se
Wed Mar 27 12:43:12 CET 2019

Jag skulle kunna berätta lite om #artikel13.

Lite sent nu eftersom det i praktiken klubbades igår, och jag är inte
så insatt som jag skulle vilja vara, men jag var med och byggde en
infosite om detta t.ex.: copyrightframework.eu . Var också nere i
Bryssel och försökte påverka. Röstningen blev riktig rysare, hade folk
bara röstat som de sagt att de skulle göra hade artikel 13 med stor
sannolikhet strukits.

Frågan är fortfarande relevant eftersom det nu ska röstas om i
ministerrådet (där dock troligen gummistämpel) och sedan implementeras
nationellt. Det kan också sättas in i ett bredare sammanhang om
yttrandefrihet, kommande EU-påhitt osv.

Jag har möjlighet att hålla en sådan föreläsning t.ex. 18 april om det
finns intresse.

Sidnot: vet inte om jag betalat min årsavgift, ska göra det också.

/David