Stackenföreläsningar

David Vuorio vuorio at kth.se
Thu Mar 28 08:37:27 CET 2019

On Wed, 2019-03-27 at 13:13 +0100, Harald Barth wrote:
> det är ju redan det _två_ konkurrerande smaskiga nyheter.

Internet är ändå en fluga.

> Katarina Barley (Tyskland, SPD): Nu tveetar hon stort om
> att det borde inte blivit ett ja och hoppar på CDU. Men
> hon är ju justizieminister, så hon skulle ju redan innan
> kunnat förmå sin regering att lägga veto "in the first place".
> https://twitter.com/katarinabarley/status/1109416434927570944

Ser ut att vara samma spel i UK:
https://twitter.com/Senficon/status/1110874595379347456

Morgan Johansson retweetar sånt här istället:

https://twitter.com/bildupphovsratt/status/1110255543925514243 (precis
innan S-ledamöterna officiellt bestämde sig)
http://www.bt.se/ledare/debatten-om-eu-direktivet-ar-overdriven/

Osv.

> Jag har möjlighet att hålla en sådan föreläsning t.ex. 18 april om
>
> Det skulle jag tycka vore utmärkt. Men då måste vi nog marchera
> snabbt
> ang. annonsering. På vilka *medier? (som det så fint heter).

Jag har inget bra svar rakt av, och rör mig inte heller på campus
nuförtiden, någon på Datasektionen kanske kan sprida lite info om inte
annat? Jag kan ta fram lite textmaterial ikväll till att börja med.

Det skulle också funka att ta det längre fram, men det känns bäst att
smida medan potatisen är het så att säga.

/David