shell -> xacto (istället för oyster)

Stefan Berggren nsg at nsg.cc
Sat Aug 16 13:09:08 CEST 2014

On 2014-08-15 14:48, Stefan Berggren wrote:

> Jag går igen det här i kväll/helgen. För den som är intresserad så
> provisionerade jag upp den här mha. Ansible[1], d.v.s. vill vi ha en
> till skalserver så tar det mig 2 minuter att sätta upp :)

https://github.com/stacken/ansible/blob/master/shell-servers.yml

Vi ser nu till att den har följande paket:
libnss-db, openafs-client, heimdal-clients, libpam-afs-session, ntpdate,
postfix, sharutils, screen, tmux, mailutils, strace, valgrind, tcpdump,
nmap, zsh, rcs, rcs-blame, git, subversion, cvs, mercurial, bzr, monotone

Något mer som behövs på en skalserver?