shell -> xacto (istället för oyster)

Stefan Berggren nsg at nsg.cc
Fri Aug 15 14:48:30 CEST 2014

On 2014-08-15 14:31, Harald Barth wrote:

> [...]
> oyster som inte funkar nu på xacto.
>
> Det är samma Debian 7 wheezy, egenkompilerade binärer borde fortsätta
> funka som förut.
>
> Vi har hittils stoppad in smartmontools emacs heimdal-clients
> openafs-client sharutils ed tcsh zsh ntp (ntp borde konfas "rätt"
> också)
>
> nsg: Kan du kolla om vi behöver följande (som finns på oyster)
>
> kde kde4 libnss-db postfix mailutils screen tmux netatalk rcs
> python-software-properties software-properties-com gnome
> chromium-browser xmonad unclutter vim screen tmux

Jag går igen det här i kväll/helgen. För den som är intresserad så
provisionerade jag upp den här mha. Ansible[1], d.v.s. vill vi ha en
till skalserver så tar det mig 2 minuter att sätta upp :)

För den som är nyfiken så invigde jag vårat github-konto:
https://github.com/stacken/ansible

[1] http://www.ansible.com