Studiebesök?

Emil Oldenburg emilold at kth.se
Wed Mar 30 01:05:52 CEST 2011

Pionen är inte alls så snygg som den en gång var. Bahnhofs skrytbygge
börjar flagna. De har kalkavlagringar på golvet, väggarna och taget. Det
är bruna fuktfläckar lite här och var i taket. I ingången burkar det
vara en stor vattenpöl eftersom ingången är så fuktig. Nere utanför
serverhallen står alltid flera spann med vatten eftersom dte ständigt
droppar från taket. Inte så jäkla classy längre.

Nu kanske jag är lite partisk eftersom jag ligger i konflikt med
Bahnhof, men serverhallen är varken häftig eller särsillt fin längre. I
vintras när jag skulle in hade låset frusit fast eftersom det är så
mycket kondens på dörrarna. Jag skulle rekomendera andra hallar som är
betydligt häftigare.

Stokabs nya serverhall KN7 verkar betydligt häftigare, men säkerheten
där är rätt hög tillskillnad från Bahnhof. Min egen serverhall kanske
skulle gå att ordna en runttur i. Stefan har ju varit där och sett stället.

/Emil Oldenburg
Serious Tubes Networks
Bitter Nätchef