Föreläsning om Monotone

Magnus Danielson magnus at rubidium.dyndns.org
Mon Mar 28 23:33:16 CEST 2011

On 03/28/2011 11:17 PM, Camilla Berglund wrote:

> En grundkurs i Kerberos och AFS är en utmärkt idé, men dokumentation av
> de rådande hacken (har för mig det t.ex. involverade CVS, AFS, Kerberos
> och något hemmahackat XSLT-system för att uppdatera en länk på hemsidan)
> har de gångerna jag försökt hjälpa till varit ett större problem.  Den
> har oftast antingen varit obefintlig, ofullständig eller så dåligt
> uppdaterad att den gjort mer skada än nytta.  Detta gjorde det omöjligt
> att bidra till driften om man inte reverse-engineerat halva Stacken,
> mycket eftersom datan är global via AFS.

> [...]

En hobby-verksamhet jag har är att försöka reverse-engineera saker,
skriva dokumentation och sedan ibland bygga om. Jag har dock inte gjort
inbrytningar på så många del-system utan har uppenbarligen tillräckligt
att stå i. Men det är en verksamhet som borde göras av fler löpande och
Stefan har gått före med att sätta upp Wiki som det händer en del saker
i. Det sker även andra insatser.

Dokumentation om hur det är tänkt, hur det fungerar och hur man klappar
det är en av sakerna som är nödvändig för att man skall kunna delta.

MVH
Magnus