Föreläsning om Monotone

Camilla Berglund elmindreda at elmindreda.se
Mon Mar 28 23:17:51 CEST 2011

Richard Levitte wrote:
> Det behövs en snabbutbildning i Kerberos och AFS...  det har i varje
> fall jag upplevt som den största tröskeln.

En grundkurs i Kerberos och AFS är en utmärkt idé, men dokumentation av
de rådande hacken (har för mig det t.ex. involverade CVS, AFS, Kerberos
och något hemmahackat XSLT-system för att uppdatera en länk på hemsidan)
har de gångerna jag försökt hjälpa till varit ett större problem.  Den
har oftast antingen varit obefintlig, ofullständig eller så dåligt
uppdaterad att den gjort mer skada än nytta.  Detta gjorde det omöjligt
att bidra till driften om man inte reverse-engineerat halva Stacken,
mycket eftersom datan är global via AFS.

...men nu var det länge sedan jag gav upp och jag hör spridda rykten
från magda om att valda delar av Stackens system moderniserats, så det
kanske inte stämmer längre.

--
elmindreda