Förnya stacken?

Gabriel Kihlman gk at stacken.kth.se
Fri Apr 1 10:03:12 CEST 2011

On 04/01/11 08:16, Magnus Lindkvist wrote:
> Folk från styrelsen säger "vi är för trötta"? Då tycker jag att dom skall
> ställa sina platser till förfogande - den dagen man slutar lyssna på sina
> medlemmar så har man inget i styrelsen att göra.

Låter som du inte suttit i en styrelse någon gång. De har redan haft ett
styrelsemöte på sin fria tid. Klart de är trötta. Bättre att säga till
innan så att de kan sätta upp en punkt på sin agenda för diskussion.

> Om styrelsen inte vill ha någon förändring så tycker jag en representant
> från styrelsen skall skriva det här så vi som vill försöka ändra på saker
> inte lägger ner onödig tid och energi på något som inte kommer hända.

De lägger redan ner massa tid och energi och gör det hela tiden. Du
skriver lite emails över loppet av några dagar..

Ett förslag; samla de personer här som du tycker verkar vilja ändra
saker. Kalla till ett möte, kom upp med konkreta förslag där ni själva
gör saker IRL, presentera det för styrelsen eller för listan. Gör lite
förarbete, visa att du menar allvar.

/gabriel - satt i en extremt avsomnad dataklubbs styrelse i många år