GSSAPI [kth.se #1222295]

Magnus Lindkvist nauir at hotmail.com
Mon Oct 13 14:16:02 CEST 2008

I min värld finns det ingen anledning till att använda SSH eller liknande för klicka på en https länk och läsa sin webmail (fjärranslutning). När jag menade HTML så menade jag sånthär.

Jag är fortfarande nyfiken på vad du menar med "utnyttjar fullt ut"? Om man inte kör SSH, tunnlar det över sitt egena nät som man byggt eller går via en proxy för att sen köra en klartextapp och läsa/svara på mail så använder man inte systemet fullt ut? Jag hoppas verkligen inte att alla på KTH behöver ha en ingenjörsexsamen för att kunna läsa sina mail.

magnus
 nu vet jag inte om detta konverterats till klartext när det nått dig eller om det är i html.