hjälp med UPS

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Mon Mar 10 09:48:07 CET 2008

On Tue, 4 Mar 2008, Harald Barth wrote:

> Ack, med 10kVA har man råd att köpa 20% extra, med 1000kVA inte lika
> så. Det är förvånande hur lite hjälp man får av tillverkarna med att
> berälka Effekt, och tro inte att vi inte frågat. Också spännande hur
> lite tillverkarna vill skriva under sina egna beräkningar. Så man får
> räkna själv och ta risken själv.
>
> Harald.

Så, avslutningsvis - ifall man "har råd" att köpa den effekt man borde,
ska man lägga sig på 50% effektgrad, eller vad säger ni?

Jag ligger på ca 60,3% belastning när jag hakar på allt jag måste och då
är i stort sett alla maskiner i "viloläge" dvs ingen kör något tungt jobb
på dem.

Jag verkar få en känsla av att hur mycket belastning är ett val man gör
med UPS samt backuptid är något annat, eller iaf en "annan variabel" i ens
beslut.

/Psychad