hjälp med UPS

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Tue Mar 18 10:30:49 CET 2008

On Tue, 4 Mar 2008, Harald Barth wrote:

> Ack, med 10kVA har man råd att köpa 20% extra, med 1000kVA inte lika
> så. Det är förvånande hur lite hjälp man får av tillverkarna med att
> berälka Effekt, och tro inte att vi inte frågat. Också spännande hur
> lite tillverkarna vill skriva under sina egna beräkningar. Så man får
> räkna själv och ta risken själv.
>
> Harald.

Holy thread-revival Batman!

Så vi hade elektriker här och han mätte vår förbrukning (som landar på ca
14A när datorerna är i viloläge) och han sågade mitt val av UPS (som
skulel matas med 3-fas 63A trots att den spottar ut 10kVA).

Sen tyckte han att vi inte behövde mer än 22A (som vi hade idag) eftersom
datorerna drog ju inte mer, men då låg ju alla 20-25 datorer på load 0.00
eftersom det var lunch.

Sen fick jag som förslag att jag borde skaffa nån slags UPS som tar in
3-fas in, max 25A per fas och som matar ut ca 8kVA.

Så nu, än en gång frågar jag - vad har ni för förslag?

14A drar jag i viloläge, 80% drar det på min 3750W / 5kVA UPS och vi är
tipsdade om att köra 3fas.

Help me Stack-Kenobi, you're my only hope!

/Psychad