hjälp med UPS

Harald Barth haba at kth.se
Tue Mar 4 15:08:14 CET 2008

> Om man har HP-servers så har HP beräkningsexcelblad på webben nånstans
> där man kan välja konfig med cpuer, minne, diskar, ungefärlig last och
> få fram ungefärlig effekt, jag vet inte hur bra dom stämmer med
> verkligheten och det finns nog bara moderna maskiner.

Ack, med 10kVA har man råd att köpa 20% extra, med 1000kVA inte lika
så. Det är förvånande hur lite hjälp man får av tillverkarna med att
berälka Effekt, och tro inte att vi inte frågat. Också spännande hur
lite tillverkarna vill skriva under sina egna beräkningar. Så man får
räkna själv och ta risken själv.