Kommentarer i e-post.

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Tue Jun 26 10:56:35 CEST 2007

On Tue, 26 Jun 2007, Mikael Gunnarsson wrote:

> Det här är en fråga som folk har bråkat om sen den första e-posten
> skickades. :)

Det får en att fundera, eller hur?

> För min egen del postar jag enligt din uppfattning, som du ser. Jag
> gör det när jag vill framföra mitt meddelande i ett stycke där jag
> svarar på mailet i allmänhet, inte specifika frågor. I vissa fall kan
> jag bryta upp mailet jag svarar på enligt Rasmus modell, när det finns
> en lista på frågor eller punkter som jag vill svara på en och en.

Det finns de som inte gör detta, man fattar ingenting.

> Egentligen är det väl en smakfråga. Tycker inte att det är svårare att
> läsa något av sätten. Har man varit delaktig i en konversation sen
> tidigare har man oftast ett hum om vad svaret handlar om, och då är
> det skönt att inte behöva hoppa genom texten, och om man halkar in på
> en diskussion senare kan det vara en fördel att ha
> meddelandehistoriken intakt.
>
> /M

Varför måste man ha med texten då iht? Om man vill bespara sin mottagare
att hopap i texten så kan man trimma ner saker och ting.

Nä, det är sånt här som gör mig arg! =)

/Psychad

ps: "För övrigt anser jag att topppostning borde förstöras"

pps: Jag fick precis en idé! Kan vi inte dela av Internet i två delar, en
där alla oseriösa hänger, MSN Messenger, topppostning, RFC-brott,
Microsoft (och varför inte Apple också när vi ändå är i gång). Och sen kan
vi ha ett nytt Internet, dit man måste bli certifierad för att få använda,
med sheriffer som kastar ut folk som inte kan bete sig! (Jag är seriös i
mitt förslag (Ja, jag har ätit och sovit bra))