[brus] [Fwd: Maj-skämt?]

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Mon Jun 5 11:24:33 CEST 2006

Hela den här tråden är dum.

Är det verkligen lönt att bråka om Windows vs. Linux/Unix? I Stackens
sällskap dessutom? Själv är jag partisk. Jag vet inte vad en
elektroingenjör använder ute på arbete sen, men det vore synd om KThs
studenter led av "inavel" och bara kunde ett system.

Själv läste jag Matematik för en massa år sen och läste på NADA. NADA
körde då Solaris och jag tvingades lära mig Unix. Jag hade aldrig haft
mitt underbara jobb som Unix/Linux admin utan det. Tack KTH och NADA för
att ni lärde mig Unix.

MEN, om folk vill använda Windows så kan de väl göra det, om folk vill
köra windows i skolan så får de väl göra det, om folk vill göra sina
labbrapporter i windows får de väl göra det. Bara jag slipper.

OK, jag lät lite skum, så jag bråkar på tråden ändå. Men... Nåja.

/Psychad - Alexander Koponen