[Fwd: KXrens dag!] - BehXver er hjXlp

Magnus Danielson cfmd at bredband.net
Wed Aug 23 19:24:14 CEST 2006

From: "Magnus Lindkvist" <nauir at hotmail.com>
Subject: RE: [Fwd: KXrens dag!] - BehXver er hjXlp
Date: Wed, 23 Aug 2006 18:50:24 +0200

Magnus, Per, m.fl.

> Som vanligt blir jag lätt irriterad över alla som bara whinar ist för att
> hjälpa till, ni får försöka ursäkta mig.

Jag förstår det. Som jag ser det hela så är det enkelt, Magnus har lätt att
plocka fram prylar som speglar en aspekt av Stacken. Det finns andra aspekter
av Stacken också och jag antar att andra medlemmar kommer att komma med sina
bidrag för att spegla dem.

Nog för att vi kan bli lite gnälliga över mail, men trots diverse "religösa
åtskillnader" tycker jag nog att Stacken lyckas vara en trevlig samlingspunkt
i tillvaron IRL. Låt oss visa det i sådana fall. Det där med datorer är det som
för oss samman, inte det som skiljer oss åt.

En aspekt som jag tycker vi borde berätta om, det är alla roliga Stacken-
föreläsningar. Även om de ny-tillkommna studenterna kanske inte hänger i
Stacken-lokalen så kan de mycket väl uppskatta Stacken-föreläsningarna. De ger
ju en insikt i olika aspekter på praktisk datalogi i diverse fält, och kan vara
nog så intressanta.

Jag tror att jag har väldigt svårt att komma loss för att vara med i år, min
kalender är rätt bokad som det är. Däremot ser jag fram emot att Stackens
insats på Kårens dag blir ett inslag som drar nya intresserade medlemmar till
Stacken och att det spontant känns som en bra sak att vara med i Stacken om man
har ens en gnutta intresse av datorer och folket i dess närhet. Jag förväntar
mig att varje Stacken-medlem som är aktiv i montern arbetar mot samma mål.

MVH
Magnus