Nya maskiner.

Rasmus Kaj kaj at kth.se
Mon Apr 10 18:06:08 CEST 2006

 HB> Sedan funderar jag lite på en zenlåda eller motsv för att slippa ha
 HB> massa småservrar a la dns, resolver, kdc bla bla som man tyvärr av
 HB> säkerhetsskäl måste ha i seperata OS men borde kunna dela HW.

Det är nog vettigt för dns, resolver, kom och mycket annat, men inte
för kdc.  Det ska inte gå att logga in från en kdc över nät.  Alls.

Alla virtualiseringsmöjligheter jag har sett ger möjlighet att komma
in i en virtuell maskin från host-os:et (och det är naturligt och
bra), och jag tycker nog att det kan vara praktiskt att komma åt
host-os:et från nät.

--
Rasmus Kaj <rasmus at kaj.se> -- http://www.stacken.kth.se/~kaj/
What if this weren't a hypothetical question?