Nya maskiner.

Tom Backman tom at stacken.kth.se
Mon Apr 10 09:19:04 CEST 2006

2xDL360 är tänkt att köra windows för någon form av stacken-aktivitet.
vi får väl se vad folk efterfrågar mest. Magnus har en tanke om att köra
exchange med webaccess. Vi har inte bestämt något där än, så om folk har
specifika önskemål så är det bara att meddela mig eller Magnus så får vi
se vad vi kan tillgodose.
Den ena av dem är dessutom utrustad med bara en CPU och relativt lite
minne.

Vad gäller disksystem så har lekstugans 2 web/db-servrar utrustats med SAN
bestående av två RA4100 med disk och några SAN-hubbar.

Det som finns förutom detta är ytterligare en RA4100 samt en StorageHub 12
och därtill passande fiberkablar och annat. Det går således att bygga SAN
av detta också. Jag är inte helt säker på hur mycket disk det finns till
dessa nu , detta beror lite på hur man utrustar de 1850 som finns.

Det finns också RAID-kort som passar bra till exempelvis JBOD-lådan för
att bygga storage för någon server.

/ Tom