Hej hopp!

Leif Larsson leif.larsson at l3system.se
Fri Oct 23 11:42:50 CEST 2020

Kul med lite liv i listan!

Skulle nog gissa att det är väldigt mycket BSD i det mesta som är
consumer, pga av den friare open source licensen.

Jag kapar tråden liten, jag är även ganska nyfiken på hur ni själva
använder BSD, både hos er och hos kunder.

Jag har ett 30-tal OpenBSD brandväggar hos kunder, mestadels Soekris och
Alix hårdvara, men det finns biffigare.
Ett par av kunderna kör även failover med två brandväggar och CARP.

Utöver det är det lite webbar på FreeBSD och DNS på OpenBSD.

Gillar verkligen båda BSD:arna och kan inte peka ut någon favorit.

Själv kör jag Linux, pga av Docker som jag behöver till kundprojekt.

Trevlig helg!

/Leif