Hej hopp!

Joachim Strömbergson joachim at strombergson.com
Wed Oct 28 14:25:07 CET 2020

Aloha!

Junipers OS JunOS är modifierad FreeBSD:
https://en.wikipedia.org/wiki/Junos_OS

pfsense är FreeBSD:
https://en.wikipedia.org/wiki/PfSense

Projektet SecurityRouter är baserat på OpenBSD:
http://securityrouter.org/wiki/Main_Page

Hallon-brandväggarna från Svenska Halon (som sponsrar SecurityRouter)
brukade bygga på FreeBSD.

NetApp har kört mycket FreeBSD i sina produkter.

Över huvud taget hittar du mycket BSD-varianter i nätverksprylar.

Och går man till Apple är det inte bara MacOS som har userland från
FreeBSD. iOS, iPadOS, AppleTVOS och OS för smartwatch delar i allt högre
samma bas inkl userland från FreeBSD.

MacOS är den BSD-variant av FreeBSD jag kör.

MVH
JoachimS