Web-statistik

Andreas Pettersson andpet at telia.com
Tue May 31 18:04:00 CEST 2011

On tis, 2011-05-24 at 08:37 +0200, Jon Otterholm wrote:
> Vi behöver något för att samla in statistik över vilka sajter våra
> anställda surfar på. Mer specifikt så behöver få fram hur mycket
> ARBETStid enskilda lägger på typ Facebook och andra sociala medier.

En stor samling med HTTP requests med url:er, datumstämplar och
användarnamn i all ära, men finns det något bra sätt att ta fram
användbara MÄTVÄRDEN på hur mycket tid som lagts på en specifik site?

Jag grubblade själv lite på detta för ett tag sen och funderade på om
man skulle dela in alla requests i intervall om ex. 10 minuter, sorterat
per användare och dstdomain. När dagen klockan är 17 bör man ha en
hygglig överblick över vilka tider på dagen som användaren har ägnat mer
aktivt åt surfande och vilka tider som det inte surfats nästan nånting.

--
Andreas