FreeBSD fryser... :(

Martin Nilsson martin at mullet.se
Wed Nov 11 08:00:39 CET 2009

Michael Josefsson wrote:
> Har kört memtest utan problem förr. Och dessutom bytte vi ju hårdvara
> totalt. Just nu används burken så att offra ett dygn på memtest är
> svårt:( Skulle kunna köra det på den nyare hårdvaran som ju bara står
> bredvid just nu. Felet uppträdde där med.
>
> Som sagt alla tips och tankar är bra!
> /Micke

Har du stängt av alla strömsparfunktioner i maskinens BIOS setup?
Det kan ju vara något sådant som kickar in, och operativet inte hanterar
det riktigt.
FreeBSD 7.1 är ju lite gammalt idag men inte lastgammalt, hur ny är din
HP server, vilken processor/chipset är det i den?

Jag ser från din uname att du kör quota, funkar det numera i FreeBSD?
Jag har för mig att den delen inte var helt stabil tidigare.

/Martin

--
Martin Nilsson, CEO, Mullet Scandinavia AB, Malmö, SWEDEN
E-mail: martin at mullet.se, Phone: +46-(0)708-59 99 91, Web: www.mullet.se

Our business is well engineered servers optimised for FreeBSD & Linux