FreeBSD fryser... :(

Michael Josefsson mj at isy.liu.se
Wed Nov 11 20:22:24 CET 2009

On 11 Nov 2009, at 08:00, Martin Nilsson wrote:

> FreeBSD 7.1 är ju lite gammalt idag men inte lastgammalt, hur ny är
> din
> HP server, vilken processor/chipset är det i den?

Servern som det går på just nu är från 2004 men problemen har dykt för
flera år sedan och vi har inte lyckats finna det. "Nya" hårdvaran
(2006) har haft samma problem.

> Jag ser från din uname att du kör quota, funkar det numera i FreeBSD?

Quota är ett tillägg just för hösten nu och har inte använts tidigare.
Maskinen dyker på precis samma sätt som tidigare dvs "tvärdör".

> Jag har för mig att den delen inte var helt stabil tidigare.

Men borde den inte i så fall ge något som helst indikation på att nåt
gått snett istället för att bara dyka?

/Micke