FreeBSD fryser... :(

Michael Josefsson mj at isy.liu.se
Wed Nov 11 07:47:54 CET 2009

On 10 Nov 2009, at 20:01, Peter Håkanson wrote:

> Nu hänger jag inte med. Är den död eller har den varit uppe 350
> dagar ?

Jag tror du pratar om fel dator:) Min (Micke som startade tråden) har
maskinen som dyker oförhappandes.

> Om den är död ( och non-responsive som du säger) och du inte har
> kernel debug
> så då kan provocera fram en dump, så är det väd dags att boota..
> memtest86
> t.ex.

Har kört memtest utan problem förr. Och dessutom bytte vi ju hårdvara
totalt. Just nu används burken så att offra ett dygn på memtest är
svårt:( Skulle kunna köra det på den nyare hårdvaran som ju bara står
bredvid just nu. Felet uppträdde där med.

Som sagt alla tips och tankar är bra!
/Micke