flashdisk?

Leif Larsson leif.larsson at l3system.se
Mon Sep 8 16:26:26 CEST 2008

Hejsan,

Jag har många installationer av OpenBSD på SD ute hos kunder. Jag har
hela /var i ram, /tmp är en länk till /var/tmp. Även /dev ligger i ram  .
Jag har gjort så att /var och /dev kopieras från flashen vid boot.
Det behövs en liten "riktig" /dev på flashen med det nödvändigaste som
behövs vid boot.

Andra väljer att göra en "image" på hela os:et, denna "packas" sedan upp
i ram vid boot.

Fridens!

/Leif