3G USB modem och FreeBSD 7.0?

Fredrik Lindberg fli at shapeshifter.se
Sat May 3 13:09:46 CEST 2008

Kenta Berggren wrote:

> BRA!. Det skall jag omgående testa ut.
> Nu gäller det att få reda på vilka APN som de olika bolagen använder sig av.
> Någon som har en manual på alla AT kommandon till USB3G modemen?
> Det skulle underlätta.
> Vad jag förstår är det många som använder FreeBSD som har problem med
> att få fungerade 3G modem till dem.
> Vi borde kanske skriva ihop ett par rader vad vi kommit till.

Av en ren slump skrev jag faktiskt en lista med några vanliga
AT-kommandon för bara några dagar sedan, den officiella specen från 3GPP
för UE (user equipment) finns som PDF längst ner.
http://www.shapeshifter.se/2008/04/30/list-of-at-commands/

Gällande APNs så vet jag åtminstone följande
  Tele2 - internet.tele2.se
  Tre - bredband.tre.se

Fredrik