3G USB modem och FreeBSD 7.0?

Kenta Berggren kenta at abc.se
Sat May 3 12:33:41 CEST 2008

Anders Trobäck skrev:

> Du kan ju prova denna:
>
> https://lists.stacken.kth.se/pipermail/bus/2008-February/001069.html

Hej
Jag har med bl.a. Fredriks hjälp fått en ppp.conf som klara av
Telenor+Telia+Hi3G, kvar är Tele2
MEN det fattas en viktig sak och det är att sätta APN med kommandot
AT+CGDCONT.
t.ex. AT+CGDCONT=1,,"internet.telenor.se"
Hur man fixat ett sådan anrop från ppp.conf vet jag inte.
Olika APN verkar har olika farter, men det måste jag testa ut.
Det verkar som om jag inte får samma fart i BSD som i XP med samma dator
och modem.
FreeBSD verkar inte få upp farten riktig.
Konstig.
Ha det så bra
Kenta