Är FreeBSD något att överge?

Mackan many at unx.se
Mon Jun 2 10:52:23 CEST 2008

On Mon, 02 Jun 2008 07:57:07 +0200, Martin Nilsson <martin at mullet.se>
wrote:
> G Hasse wrote:
> Som genereringen av ssl nycklar?  Sorry kunde inte låta bli...
>
> Vill man ha något unix-likt "som bara fungerar" så väljer jag mycket
> hellre OS-X än Linux till min bärbara eller arbetsstation.

Som en ultra-stabil server "som bara funkar" väljer jag OpenBSD.
Som en ultra-underbar laptop eller arbetsdator "som bara funkar" väljer
jag OS X!

(visst, priset avskräcker många - men jämför man nöje/nytta per krona
så vinner OS X oslagbart!)

Detta är mina "5 cents"... Förlåt, kunde inte heller låta bli! :)

Mackan