Ãr FreeBSD nÃ¥got att överge?

Daniel Wiberg danne at wiberg.nu
Mon Jun 2 09:58:07 CEST 2008

On Sun, Jun 01, 2008 at 11:04:08PM +0200, G Hasse wrote:
> Hej!
>
> Nu har jag i snart en månad kört Ubuntu. Och jag ställer
> mig frågan: Är det dax att överge FreeBSD? Allt bara funkar.
> Utan problem och utan en massa strul. Visst är det kul att
> kompilera ihop alla program - men när man inte upplever att
> detta behövs... Det är inte lätt att lämna en gammal trotjänare
> bakomsig - men jag är nog lite benägen.
>
> Hur många av FreeBSD avatarerna kör både någon ny modern Linux
> (som Ubuntu) och FreeBSD?

Jag kör Ubuntu på man laptop på jobbet, det funkar klockrent.

Jag installerade Ubuntu på min hempc, det funkade inget vidare, fulhack för
att få igång ljudet, inget WLAN och det trådade nätverket funkar ibland.

På servrar kör jag FreeBSD, när man väl har fått igång det så funkar det.

Men visst, apt-get är grymt smidigt, jag kommer nog testa Ubuntu även på
servrar det närmaste året.

//danne