PPP och GPRS

Anders Trobäck freebsd at troback.com
Tue Feb 12 15:07:32 CET 2008

Hej!

Försöker använda min telefon (SE w810i) som ett GPRS modem via USB till
min burk som kör FreeBSD-7 men jag lyckas inte få den att koppla upp!

Är det någon här som har några bra tips om det hela eller kanske till
och med en ppp.conf?

Har Telenor som leverantör och jag ringde dit men de hade ingen aning
(ljög och sa att jag körde Linux bara för att inte skrämma dem):-)

\\anders

Windows: "Where do you want to go today?"
Linux: "Where do you want to go tomorrow?"
FreeBSD: "Are you guys coming, or what?"