PPP och GPRS

G Hasse gorhas at raditex.se
Tue Feb 12 16:41:46 CET 2008

On Tue, Feb 12, 2008 at 03:07:32PM +0100, Anders Trobäck wrote:
> Hej!
>
> Försöker använda min telefon (SE w810i) som ett GPRS modem via USB till
> min burk som kör FreeBSD-7 men jag lyckas inte få den att koppla upp!

Hur ser du GPRS modemet (vad blir det för device) - ser du den som
ett seriemodem?

> Är det någon här som har några bra tips om det hela eller kanske till
> och med en ppp.conf?
>
> Har Telenor som leverantör och jag ringde dit men de hade ingen aning
> (ljög och sa att jag körde Linux bara för att inte skrämma dem):-)

Har Telenor någon konstig inloggningssida man ska använda sig av?

> \\anders
>

> --

> Windows: "Where do you want to go today?"
> Linux: "Where do you want to go tomorrow?"
> FreeBSD: "Are you guys coming, or what?"

Göran Hasse

Göran Hasse           email: gorhas at raditex.se  Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901