FreeBSD 5.5-R på gammal laptop

Rasmus Kaj kaj at kth.se
Mon Sep 3 15:15:11 CEST 2007

mån 2007-09-03 klockan 14:28 +0200 skrev David Wahlstedt:
> Hej, det var längesen jag använde FreeBSD, men igår installerade jag
> FreeBSD-5.5-R på en gammal laptop: Toshiba Portege 3010CT
> 4G hd, 64M ram, ingen cdrom, PCMCIA ethernetkort.
> X tar så mycket minne att det kanppt går att använda
> maskinen. Nån som har några tips hur man kan banta systemet utan att ge
> upp X ?

Gnome tar ju rätt mycket resurser (för en sådan maskin, i alla fall).
XFCE ska ta mindre, men jag skulle nog ta steget fullt ut och bara köra
twm (eller möjligen ctwm) och xterm.  Sen kanske du vill ha en grafisk
webbläsare också, då är frågan vad som kan vara rimligt ... opera
kanske?

--
Rasmus Kaj -- kaj at kth.se -- http://www.stacken.kth.se/~kaj/