FreeBSD 5.5-R på gammal laptop

David Wahlstedt davidw at cs.chalmers.se
Mon Sep 3 14:28:01 CEST 2007

Hej, det var längesen jag använde FreeBSD, men igår installerade jag
FreeBSD-5.5-R på en gammal laptop: Toshiba Portege 3010CT
4G hd, 64M ram, ingen cdrom, PCMCIA ethernetkort.
Heder åt FreeBSD som har kvar möjligheten att installera från floppy !
Detta kan man inte göra rakt av i *ubuntu.

Funkade bra, men det tog lång tid, för min uppskattning av beroende paket
var i underkant. Jag installerade XFCE4 och gnome (nån slags light
version tror jag). X tar så mycket minne att det kanppt går att använda
maskinen. Nån som har några tips hur man kan banta systemet utan att ge
upp X ?

Ser ut som at deli linux har lyckats bra med detta.

Mvh,

  David