FreeBSD 5.5-R på gammal laptop

David Wahlstedt davidw at cs.chalmers.se
Mon Sep 3 15:25:53 CEST 2007

On Mon, 3 Sep 2007, Rasmus Kaj wrote:

> Gnome tar ju rätt mycket resurser (för en sådan maskin, i alla fall).
> XFCE ska ta mindre, men jag skulle nog ta steget fullt ut och bara köra
> twm (eller möjligen ctwm) och xterm.  Sen kanske du vill ha en grafisk
> webbläsare också, då är frågan vad som kan vara rimligt ... opera
> kanske?

Ja, gnome får jag nog ge upp. Skall testa Icewm. Jag installerade gdm, men
jag kom inte på hur man skulle göra så att den kommer upp vid uppstart,
och den lät mig inte välja mellan gnome och xfce. Jag trodde den skulle
detektera vilka fönsterhanterare som finns och ge alternativen
automatiskt. (detta kanske inte är en FreeBSD-fråga)

  David