FreeBSD install

Mattias Barthel mb at stacken.kth.se
Sat Oct 20 17:30:52 CEST 2007

Hej,

Forsoker installera 6.2 pa en DELL precision 620
med SCSI disk.

Har testat verifiera disken i SCSI utility och den verkar inte ha nagra fel.
Efter en misslyckad installation av FBSD (den bootar om automatiskt) hittas inte
kerneln i bootsrap steg 3. (loader).
loadern letar under /boot/kernel vilket ar tomt.
Det finns en kernel i /boot/SMP och den bootar tills rooten ska mountas vilket
gar at pipan.

Jag forsokte installera om men da sa installations programmet att
det fornekats atkomst till disken.
Vidare har jag lagniva formaterat disk och gjort om hela proceduren med samma resultat.

Har jag ett diskfel aven om SCSI utility programmet inte sager detta?
Vad annars kan vara fel?

Tackar pa forhand for alla eventuella ideer..

Mattias