Att använda_Compac_Flash_minne_som_hårddisk?

Magnus Danielson magnus at rubidium.dyndns.org
Tue May 22 20:26:38 CEST 2007

From: Robert Malmgren <rom at romab.com>
Subject: Re: Att använda_Compac_Flash_minne_som_hårddisk?
Date: Tue, 22 May 2007 20:13:42 +0200

> ¡hola magda!

Hoy Hoy!

> Exakt. När Norges Verdens Gang (www.vg.no) hade webbar som kroknade så
> plockades (via Linuxkonsultmiklare) Hr kernelhacker in att skriva en
> reverseproxy. Klart modigt. Klart Rätt Metod.
> Kolla in Varnish - http://varnish.projects.linpro.no/
>
> typ ~20,000 rader kod. 11 systemanrop.....
>
> phk:s dragning på EuroBSDCon '06 där han hade Varnish som exempel på
> "hur man skall programmera med en modern hårdvaruarkitektur - annat än
> skolboksexemplet CPU-RAM-disk" är den ballaste dragning jag sett. Ävver....

Cool. OK, så det var det det var. Jag hörde att det skulle vara. Får se till
att kolla upp det.

> Kommer han hit får vi slåss om att bjuda honom på pilsner ;-)

Hehe. Han kommer raggla hem varje kväll! ;-)

> Fast han pratar bra engelska, så det fixar sig ju ändå!

Oja, men jag är inte den som viker ner mig. :)

Jag verkar klara danskan hyffsat bra har jag upptäckt. Hon ligger fint i famnen
och... öh, oj... fel danska... :) nåja, ni vet vad jag menar. :)

MVH
Magnus - (ö)känd som magda i vissa kretsar