Att använda_Compac_Flash_minne_som_hårddisk?

Robert Malmgren rom at romab.com
Tue May 22 20:13:42 CEST 2007

Magnus Danielson wrote:
> From: Robert Malmgren <rom at romab.com>
> Subject: Re: Att använda_Compac_Flash_minne_som_hårddisk?
> Date: Tue, 22 May 2007 19:05:02 +0200
>
> Hoy Rom!

¡hola magda!

> Ja, det är rätt metod (TM). Jag håller med min gamla kollega rom! :-D
> SR måste väl kunna pynta lite? (sen vet vi ju att det hamnar i bra fickor)

Exakt. När Norges Verdens Gang (www.vg.no) hade webbar som kroknade så
plockades (via Linuxkonsultmiklare) Hr kernelhacker in att skriva en
reverseproxy. Klart modigt. Klart Rätt Metod.
Kolla in Varnish - http://varnish.projects.linpro.no/

typ ~20,000 rader kod. 11 systemanrop.....

phk:s dragning på EuroBSDCon '06 där han hade Varnish som exempel på
"hur man skall programmera med en modern hårdvaruarkitektur - annat än
skolboksexemplet CPU-RAM-disk" är den ballaste dragning jag sett. Ävver....

> Poul-Henning är ju trevlig. Senast han var i stan så vart han hem till mig för
> att titta på atomur och sen drog vi in till stan så bjöd jag honom på middag
> och öl på Akkurat. Någon av alla gånger jag är i Danmark skall jag se till att
> hälsa på honom.

Kommer han hit får vi slåss om att bjuda honom på pilsner ;-)

> Han har en knepig dansk dialekt, och både han och jag var dö-trötta, vilket
> inte hjälpte. Nåja.

Fast han pratar bra engelska, så det fixar sig ju ändå!

--r