Re: Hur övertalar man sin PHB?

Mike Daemon mike.daemon at gmail.com
Sun Jan 28 15:54:42 CET 2007

On 1/22/07, Mike Daemon <mike.daemon at gmail.com> wrote:
> ehlo stacken.kth.se
>
> Nu sitter man här som tekniker och ryser... när ens phb pratar och
> funderar på diverse NASlösningar.
>
> Varför är folk så kära i webgui's... *suck*
>
> Tittade lite på FreeNAS.. verkar ju spännande... men då kommer dom
> dragande med support bla bla... önskar jag var mer vältalig... borde
> man kanske läsa lite retorik på någon kvällskurs...
>
> Någon som har lite input på ämnet, som kan hjälpa mig att undvika att
> vi blir inknutna i något konstigt properitärt...?
>
> Jag vill ha Free BSD 7.0 NU..!! mmmm.... iSCSI... mmm... zfs.... mmm....

Tack för svaren!

Till Peter Andersson; Det var väll främnst bsdsystem jag funderade på,
men det skadar ju inte att veta vad som finns på andra sidan heller...
ibland glimmer det ju till där också ;)

Men främnst undrade vi kring support på hårdvaran faktiskt. (vilket
nog inte alls kom fram i min fråga, när jag tänker efter..) Det var
också därför det blev adaptecs snapserver... (som kör ett eget
linux,GuardianOS).

Alltså vi sökte den säkerhet det är att veta att om någon del i naset
går sönder så finns det disk, moderkort, whatever.. att få tag på inom
en dag.

Dom(inte adaptec(en av deras partners) då iof så man hade ju önskat
att dom kunde erbjuda samma hårdvarusupport men med ett finare os)
kommer ju hit och sätter in den också.

/ Mikael