route till devnull på freebsd 4.x

peter h peter at hk.ipsec.se
Tue Jan 23 22:54:13 CET 2007

Har en host som konstand irriterar mig sedan ett dygn.

Den håller på att skaver userid/passwords på en ftp server.

Kan man inte göra ett "route add <blackhole> -host 213.186.43.44

Avsikten är att paket till denna destination skall absorberas.

Ja, jag kan starta ipf men då jag inte kör det just nu
och inte kommer åt maskinen fysiskt vill jag inte riskera något ..

Några tips ?
--
        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )