route till devnull på freebsd 4.x

G Hasse gh at raditex.se
Wed Jan 24 01:19:44 CET 2007

On Tue, Jan 23, 2007 at 10:54:13PM +0100, peter h wrote:
> Har en host som konstand irriterar mig sedan ett dygn.
>
> Den håller på att skaver userid/passwords på en ftp server.

Vad menar du med "skaver"?

> Kan man inte göra ett "route add <blackhole> -host 213.186.43.44

Visst kan du göra värdspecifika rutter - men förmodligen får du
en icmp not reachable till avsändaren.

> Avsikten är att paket till denna destination skall absorberas.

Definiera ett interface (alias) med *hans* ip nummer på din! maskin.

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se    Fax: 070-??????
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901