Asterisk

Jon Otterholm jon.otterholm at ide.resurscentrum.se
Tue Feb 13 12:04:03 CET 2007

Hej.

Vi skall ta tag i telefonin och funderar på att köra någon form av
Asterisk-lösning för detta. Det verkar som om de flesta färdiga
lösningarna kör någon form av Linux med lite grafiska verktyg för
administration. Själv så åker jag helst FreeBSD.

Jag har inte tid att koda upp nått adminverktyg för detta utan söker
något som är relativt komplet med de vanligaste funktionerna som man
behöver för användare och växeltelefonister.

Är det någon här som har erfarenhet av Asterisk i kombination med FreeBSD?

Vad rekomenderar ni? AsteriskNow? Wisper?
Tacksam för all input jag kan få.

//J