Gamla X kunskaper

G Hasse gh at raditex.se
Fri Feb 2 13:10:16 CET 2007

On Fri, Feb 02, 2007 at 10:54:38AM +0100, Måns Nilsson wrote:
> --On fredag, fredag 2 feb 2007 09.19.22 +0100 Mathias Stjernström

> Livsfarligt, osäkert och bara lite bättre än katastrofen "xhost +"
>
> xhost är möjligen säkert på en skärmad korsad kabel mellan två datan.
> Korrekt beteende på "xhost" är chmod 0000.
>
> Istället:
>
> Kör SSH med X-forwarding påslaget.

Nej. Absolut inte. Jag vill verkligen använda X serverns
behörighetsmekanism. Maskinen är en 200 MHz sak och jag
är inte säker på att jag vill kryptera. Ett alternativ skulle
kanske vara att sätta xhost + och sedan använda brandväggen
för att solla vilka paket som får komma fram.

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se    Fax: 070-??????
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901