Nu är det dax att välja bärbar

Joel Dahl joel at FreeBSD.org
Fri Sep 22 08:10:28 CEST 2006

On Thu, 2006-09-21 at 19:35 +0000, G Hasse wrote:
> Hej!
>
> Detta är absolut en BUS fråga!
>
> Nu verkar bärbara med flera processorer vara prismässigt
> överkommliga. Men vad ska man välja när man vill
> köra FreeBSD?

Jag köpte en HP NX7400 härromdagen.  Allt tycks fungera utom:

1.  Audio. Det är dock bara ett tillfälligt problem för vi har en driver
på gång.  Ariff@ kommer att slänga in den (snd_hda(4)) i CURRENT i
slutet av September, och den fungerar perfekt på min burk.

2.  Wireless.  Dock vet jag att det finns planer på att porta wpi(4)
från OpenBSD, och jag tror t.o.m att det finns en väldigt tidig version
för FreeBSD någonstans att testa...

--
Joel