Höstrusk: UPS i NetBSD

Martin Nilsson martin at mullet.se
Mon Oct 30 07:03:24 CET 2006

Anders Lindgren wrote:

> Precis så jag också resonerade. Resultatet var lite intressanta faktiskt.
> Toppnoteringar (spikarna inträffade oftast vid start/boot):

En sak att tänka på när det gäller billiga effektmätare av den typ som
Clas i sjön säljer är att de mäter OK vid belastning men saker som bara
drar några enstaka W ger helt tokiga resultat. Jag har provat att
seriekoppla några effektmätare och mäta på en avstängd dator, resultaten
kan variera mellan 0 och 40W trots att det ju är samma energi alla mäter!

Mvh,
Martin

---
Martin Nilsson, CTO & Founder, Mullet Scandinavia AB, Malmö, SWEDEN
E-mail: martin at mullet.se, Phone: +46-(0)708-606170, Web: www.mullet.se

Our business is well engineered servers optimised for FreeBSD & Linux