Jobbiga attacker

Leif Larsson leif.larsson at l3system.se
Sun Jul 23 10:07:59 CEST 2006

OpenBSD har en form av SYN-proxy i sin pf. Jag har inte kikat så noga på
den men man kan säkert göra massor med kul med den.
Kolla på "synproxy" tillsammans med:
"max _number_"
"max-src-conn _number_"
"max-src-conn-rate _number_ / _seconds_"
(http://www.openbsd.org/cgi-bin/man.cgi?query=pf.conf&apropos=0&sektion=0&manpath=OpenBSD+3.9&arch=i386&format=html)

/Leif