Re: störig natd-start

Kenneth Lind exil at solace.miun.se
Mon Feb 27 16:19:41 CET 2006

On Mon, 27 Feb 2006, Rasmus Kaj wrote:

>  RK> Jag misstänker att det borde stå
>  RK> # REQUIRE: netif
>  RK> på en rad där i närheten ...

Provade, ingen skillnad. I övrigt verkar det som att den lyckade
starten var en engånsföreteelse.

> Hmm ...  Fast å andra sidan brukar min natd gå igång som den borde
> även utan den raden hemma ...  Fast det kanske är "dynamic no" i din
> natd.conf som ser innebär att det går dåligt att starta natd först och
> sätta adress sen, utan den raden kanske det fungerar?

Testade, ingen skillnad då heller. Utom att något frös mellan nfsclient
och syscons.

Jag kanske borde rensa bort lite mer saker. Skulle jag mot förmodan
behöva NFS kan jag tanka över kld'n då.. :\

Ska testa lite kombinationer av AFTER och REQUIRE...

  /Kenneth

--

    "Angels can fly because they take themselves lightly."
                            GK Chesterton

Homepage (Swedish only):                   http://www.solace.mh.se/~exil
Cellphone .se:                                        +46-(0)73 218 1937
Cellphone .nl:                                        +31-(0)64 409 6291