pccard support i FreeBSD 6.1

G Hasse gh at raditex.se
Tue Dec 19 01:17:40 CET 2006

> Jag är inte säker, men jag misstänker att läsning av man-sidorna
> för devd(8) och devd.conf(5) kan vara till hjälp.
> (Det verkar vara "standard-mekanismen" för automatisk konfigurering
>  av löstagbara enheter.)

Fast jag tror jag hittat det. pccard verkar höra till ISA
subsystemet. ISA systemet är "borta" och därför planeras
inte något stöd för pccard. Förmodligen är det bara att
slänga grejorna.

Det verkar som om många som har haft bärbara maskiner med
just pccard grejor fått sig en överraskning. Nåväl. Nu finns
ju stöd för att läsa compact flash kort via USB istället - så
det är väl dax att pensionera endel gammal hårdvara.

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se    Fax: 070-??????
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901