Problem med USB anslutning i FreeBSD 4.11

G Hasse gh at raditex.se
Mon Dec 18 21:09:14 CET 2006

Hej!

Här kommer ett konstigt problem.

Jag försöker köra min Canon 660U scanner, ansluten
via USB på en FreeBSD 4.11 burk. Men får ett
I/O fel.

scanimage -d plustek:libusb:/dev/usb0:/dev/ugen0 > slask.png
scanimage: open of device plustek:libusb:/dev/usb0:/dev/ugen0 failed:
Error during device I/O

Denna burk är lite "åldersstigen" och jag har stoppat in ett
USB 2.0 kort på PCI bussen. Om jag kör kortet på en burk
som är modernare - så funkar allt. (Även med FreeBSD 4.11).

Kan det vara någon BIOS inställing som blandar sig i. DVS
kan det gamla moderkortet ha problem med att stödja USB 2.0?

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se    Fax: 070-??????
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901