pccard support i FreeBSD 6.1

G Hasse gh at raditex.se
Mon Dec 18 23:56:29 CET 2006

> pccardd(8) används inte av 6.x och byggs inte när man bygger systemet,
> så om du har den på disken så är det nog en rest från en tidigare
> version av FreeBSD.  (Vad jag förstår så har hela pccard hanteringen
> gjorts om rejält mellan 4.x och 6.x)
>
> Jag är inte så hemma på pccard, men ditt system verkar ju hitta kortet
> som det skall så det ser ju ut som om det fungerar.

pccardd ska normalt inte användas men koden finns där.
(work2# locate pccardd.c
/usr/src/usr.sbin/pccard/pccardd/pccardd.c)

Men hur hittar man devicen att montera?

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se    Fax: 070-??????
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901