pccard support i FreeBSD 6.1

Erik Trulsson ertr1013 at student.uu.se
Mon Dec 18 21:17:16 CET 2006

On Mon, Dec 18, 2006 at 07:16:03PM +0100, G Hasse wrote:
> Hej!
>
> Jag har en pccard adapter som är ansluten via ett
> PCI kort. Förut när jag körde FreeBSD 4.11 och stoppade
> in ett flashkort i adaptern så dök den upp och pccardd
> rapporterade vilken diskkontroller man skulle använda.
>
> Nu i FreeBSD 6.1 så funkar inte detta riktigt. Om jag
> försöker starta pccardd så säger loggen:
>
> Dec 18 16:53:13 work2 pccardd[27349]: fatal error: no PC-CARD slots
>
> Fast när man stoppar in Flash kortet så säger loggen:
>
> Dec 18 16:53:23 work2 kernel: ata2: <SunDisk SDP> at port 0xa100-0xa10f
> irq 17 function 0 config 1 on pccard1

> [...]

pccardd(8) används inte av 6.x och byggs inte när man bygger systemet,
så om du har den på disken så är det nog en rest från en tidigare
version av FreeBSD.  (Vad jag förstår så har hela pccard hanteringen
gjorts om rejält mellan 4.x och 6.x)

Jag är inte så hemma på pccard, men ditt system verkar ju hitta kortet
som det skall så det ser ju ut som om det fungerar.

--
<Insert your favourite quote here.>
Erik Trulsson
ertr1013 at student.uu.se